top of page

פלאנק: למה זה נחשב תרגיל כל כך חשוב?

אז אחרי שעברנו יחד את אתגר הפלאנקים ואתן הפגנתן יכולות על, ארחיב עוד על היתרונות של תרגיל שמופיע בכל אסכולה כמעט של אימון:



1. חיזוק שרירי הליבה: פלאנק מחזק לנו שרירים עמוקים וגלובליים, קדמיים ואחוריים, משפיע לחיוב על שרירים, מפרקים ועצמות ומשפר את התפקוד היומיומי שלנו מעצם ההתמודדות עם כוח הכוח


2. חיזוק שרירי הגב: פלאנק מגייס מערכת אדירה של שרירים- שרירי גב עליון, חגורת כתפיים ושרירי גב עמוקים. בשונה מכפיפות בטן למיניהן -בפלאנק שמבוצע נכון- הגב במנח ניטרלי ,אין עומס של כפיפה בעמוד שדרה (שאף לעתים יוצר כאבי גב מעודף כפיפה בגו) ולכן מתאים לאוכלוסייה רבה ומגוונת של א.נשים (פריצות דיסק, אוסטאופורוזיס ,נשים בשלבים שונים בחיים ועוד)


3. חיזוק עצמות ומפרקים: בין אם אנחנו צעירות ובין אם יש אוסטאופורוזיס, אין גיל מוקדם מדי לעבוד בצורה מיטבית על המפרקים ולבצע תרגילים שמעודדים שיפור ,תחזוקת ושימור צפיפות עצם. תרגילים 'נושאי משקל' כמו פלאנק בין אם נעשה על הכפות ידיים או האמות ( כפות ידיים יתרון נוסף) המפרקים והעצמות מתחזקים בצורה האופטימלית תוך שמירה על עמוד השדרה במנח האידיאלי


4. הפגת מתחים: כמו כל פעילות גופנית, אחרי ביצוע פלאנק נרגיש טוב יותר. בנוסף להורמוני סטרס שמשתחררים בפעילות גופנית ומסייעים לנו להרגיש שמחות , הפלאנק מאפשר הפחתת מתחים מהצוואר, מעצם המנח ההפוך. אזור הצוואר עשוי להיות מאוד כאוב לעובדות בישיבה ממושכת ובכלל, זהו אזור שנוטה לקחת על עצמו הרבה עומס.

בנוסף, מנח הפוך מכל סוג שהוא מסייע לנו בהזרמת הדם לאזורים שונים בגוף, מה שתורם

לחיוניות של התאים והנפש.


5. שיפור גמישות והפחתת פציעות: הפלאנק מחזק את הגוף בתבנית תנועה שונה המיטיבה עמו. חיזוק נרחב של שרירים שונים בגוף מבלי לקצר את שרירי הבטן ולהעמיס על הגב והצוואר. הגוף עובר התמודדות מגוונת עם כוח הכובד תוך שיפור הגמישות של מפרק הירך שנשאר ישר (בשונה מכפיפות בטן שמכופפות אותו) ובאופן כללי מנח שמחזק תוך כדי שמאריך קבוצות שרירים מסוים.


אדגיש כי כל היתרונות הללו חלים כל עוד הפלאנק מבוצע נכון.

* בהריון ואחרי לידה פלאנק ופלאנק צדי מהווים תרגילים בטן מצוינים, כל עוד אין מניעה מלהתאמן, התרגול מרגיש טוב ומבצעות התאמות לפי הצורך והשבוע.

* מנוסח בלשון נקבה אך מיועד לשני המינים


מחכה לשמוע-עשית כבר פלאנק היום?

bottom of page